SMB Logistics. Services.

Slik ser et typisk transportoppdrag ut hos oss:

La oss si at vi har en kunde som har varer som skal hentes i Köln i Tyskland, i dette tilfelle en full trailer. Det første vi gjør, er å sjekke med leverandøren at opplysningene vi har fått, er korrekte med hensyn til oppgitt kvantitet og når sendingen er klar for henting.

Alle opplysninger hentes inn: Nøyaktig lasteadresse, hvor mye som skal lastes, lastereferanse, om avsender lager utførselsdeklarasjon osv.

Deretter kontakter vi en av våre transportører som vi vanligvis bruker fra dette området –

Hvis han har en trailer ledig blir vi enig om lasting og pris og sender transportøren et transportoppdrag. Dagen før lasting informerer vi leverandør om bilens kjennetegn slik at vi er sikre på at leverandøren laster korrekt vare på vår trailer.

Etter at lasting er avsluttet og vi har mottatt handelsfaktura og tolldokumenter, sender vi informasjon med kjennetegn og sirka ankomsttid til vår tollagent på grensen slik at forsendelsen kan fortolles inn i Norge.

Kunden blir informert om bilens ankomsttid til lossested, slik at kunden kan planlegge lossing av traileren.

All kommunikasjon skjer stort sett via email, men siden vi på kontoret snakker både tysk og engelsk, brukes også telefon til leverandører.

Hvis vi skulle ha delpartier som skal lastes, for eksempel 5 paller, følger vi samme prosedyre.

Da den informasjon vi har mottatt ikke alltid stemmer eller har forandret seg underveis, må vi utvise stor grad av fleksibilitet.

Vi formidler all type transport; med trailer, ekspress varebil, og kombinert transport henting med chassi / container på sjø / trekkvogn med chassi